domingo, 14 de agosto de 2011

La Crisi de la Rereguarda: Revolució i guerra civil a Tarragona 1936-39


“Finalment vaig fer la tesi doctoral sobre la guerra civil a Tarragona. Que per què vaig dedicar uns anys d’investigació i recerca i vaig triar el tema concret de la guerra civil a Tarragona? Jo crec que va ser fonamentalment per tres raons.

La primera va ser que quan era petit em desvetllaven la imaginació els bunkers que hi havia de defensa del litoral a la platja, i que arribava a casa i no en treia l’entrellat. Hi havia un silenci absolut sobre tot allò.

La segona va ser la lectura d’Incerta Glòria, de Joan Sales.

I el tercer motiu que va ser definitiu van ser les entrevistes amb Josep Maria Alomà”.

Jordi Piqué Padró
Autor de La Crisi de la Rereguarda. Revolució i guerra civil a Tarragona 1936-39


No hay comentarios:

Publicar un comentario